Site Rengi

DOLAR 18,6384
EURO 19,6983
ALTIN 1.083,08
BIST 4.962,97
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Denizli 16°C
Açık
Denizli
16°C
Açık
Sal 14°C
Çar 15°C
Per 17°C
Cum 18°C

ankara escort

Rusya’nın ana bağımsız televizyon ağı Avrupa’da yeniden hizmete giriyor.

19.07.2022
75
A+
A-


Rusya’nın genç bağımsız haber ağı TV Rain, Ukrayna’nın işgalinden kısa bir süre sonra Moskova’daki operasyonlarını durdurduktan dört aydan fazla bir süre sonra Pazartesi günü ekranlarına geri döndü.

Ağ, Letonya’nın Riga kentindeki yeni stüdyosundan yayınlanıyor ve Rusya’da engellenmeyen YouTube üzerinden izlenebiliyor. Pazartesi akşamı akşam haber yayınını 36.000’den fazla izleyici izledi. Ağ, mobil uygulamalarını yeniden başlatmak için çalıştığını söyledi.

Ağ Pazartesi günü yaptığı açıklamada, “Bugün, her zamankinden daha fazla Rus vatandaşlarının bağımsız ve doğru bilgilere erişmesi gerekiyor” diyerek, TV Rain’in çalışanlarını ülkeyi terk etmek zorunda kaldıklarında bile koruyabildiğini de sözlerine ekledi. “On milyonlarca Rus gibi biz de savaşın bitmesini ve Rusya’nın felaket ve yıkım yolundan kalkınma yoluna dönmesini istiyoruz.”

TV Rain editörü Tikhon Dzyadko yaptığı açıklamada, ağın Riga, Paris, Amsterdam ve Tiflis, Georgia’dan yayın yapacağını söyledi. Bay Dzyadko, zeminden bilgi paylaşmak için seyircilerden yardım istedi.

Rus makamları, Ukrayna’nın işgalini Kremlin’in tercih ettiği “özel askeri operasyon” yerine “savaş” olarak nitelendirmeye karşı olduklarını açıklarken, ağ, Rus toplumu ve medyasının dönüşümü sırasında yeniden başladı. O zamandan beri, birçok Kremlin eleştirmeni kaçtı veya susturuldu.

Mart ayında Rus milletvekilleri, Rus ordusu hakkında açıkça tanımlanmış “yanlış bilgilerin” yayınlanmasını suç sayan bir yasa çıkardı. Rusya’da internet özgürlüğünü izleyen bir örgüt olan Roskomsvoboda’ya göre, işgalden bu yana bloglar, sosyal ağlar ve medya kuruluşları da dahil olmak üzere 5.400’den fazla web sitesi yetkililer tarafından engellendi.

1 Mart’ta Rusya’nın başsavcısı, ülkenin iletişim gözlemcisinden, 1990’da Sovyet muhalifleri tarafından kurulan TV Rain ve Echo Moskvy radyo istasyonlarına erişimi kısıtlamasını istedi ve onları insanları protesto etmeye teşvik etmekle suçladı. TV Rain’in web sitesi engellendi.

2010 yılında kurulan TV Rain, yeni nesil gazeteciler için hızla bir mıknatıs haline geldi, ancak Rus makamlarının artan baskısıyla karşı karşıya kaldı.

Kendisine “iyimser kanal” adını veren ağ, savaşa kadar ayakta kalmayı başardı. 2014’te Rus kablo ağları TV Rain’i paketlerinden çıkardı ve kanal izleyicilerinin yaklaşık yüzde 80’ine mal oldu. Daha sonra bir abonelik modeline geçti.

Ağ, Pazartesi günü yeniden başlatmayı gösteren bir videoda “137 gündür sizden uzaktayız” dedi. “Ama yine de dünyayı daha iyi hale getirmek istiyoruz” dedi. “Bu yüzden geri döndük.”

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Bildirimler kapat