Ukrayna, Wagner Group’un Popasna’daki üssünü vurduğunu iddia ediyor


Ukraynalı yetkililer, Ukrayna’nın doğusunda, Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin ile yakın bağları olan özel bir askeri grubun paralı askerlerinin konuşlandığı bir Rus üssüne Ukrayna saldırısı düzenlendiğini söyledi.

Örgütün Luhansk bölgesindeki Wagner Group üssünde bir grevin raporları, grupla geniş bağları olan Telegram’da bir kanalın grev alanını gösteren resimler yayınlamasının ardından Pazar gecesi geç saatlerde yayılmaya başladı. New York Times bağımsız olarak, görüntülerin Rus işgali altındaki Popasna kasabasında bir Rus gazeteciye ait bir binadan geldiğini doğruladı. daha önce Wagner üssü olarak tanımlanan.

Ukrayna İçişleri Bakanı Danışmanı Anton Gerashenko bunu söyledi. Twitter’da benzer görseller paylaştı ve Ukrayna’nın üssü vurmak için ABD tarafından sağlanan HIMARS silah sistemini kullandığını söyledi.

Wagner ilk olarak 2014 yılında Rusya’nın Kırım’ı ilhakı sırasında ortaya çıktı. BM müfettişleri ve insan hakları grupları, Suriye, Libya ve Orta Afrika Cumhuriyeti’nde gözlemlenen Wagner güçlerinin çatışma bölgelerindeki sivilleri hedef aldığını, toplu infazlar gerçekleştirdiğini ve özel mülkü yağmaladığını bildiriyor. Grubun araştırmacılarına göre, Wagner’in karanlık varlığı Rusya’nın savaş alanındaki kayıplarını azaltmasına ve Wagner’in savaşçıları tarafından işlenen vahşetlerden uzaklaşmasına izin veriyor.

Pazartesi sabahı, Ukrayna’nın Lugansk’taki bölgesel askeri yönetiminin başkanı Serhii Haydai, Popasna’daki Wagner üssünün “tahrip edildiğini” iddia etti.

Haydai, Facebook hesabından yaptığı açıklamada, “Ukrayna Silahlı Kuvvetleri, düşmanın karargahını bir kez daha başarıyla vurdu.

Rusya’daki yetkililerden veya gizli bir işadamı ve özel güvenlik şirketiyle geniş bağları olan bir Putin müttefiki olan Yevgeny Prigozhin’den hemen bir yorum yapılmadı.

Grev haberi, kendilerinden birinin sosyal medyadaki daha önceki bir gönderisini eleştiren birçok Rus askeri blogcuyu kızdırdı. Gönderinin karargahın yerini ortaya çıkardığını söylediler. Ondan sonra gönderi silindi.

Ünlü Kremlin yanlısı tabloid Komsomolskaya Pravda’nın muhabiri Dmitri Steshin Telegram’a “Tüm değerli savaş muhabirlerini tebrik ediyorum, şimdi bizim için çalışmak daha da zor olacak” dedi. “Eleştirmenlerimiz için daha kolay olacak.”



Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bildirimler kapat